قدرت نسبی در مقابل شاخص مقاومت نسبی
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

من

قدرت نسبی

قدرت نسبی تکنیکی است که ارزش یک امنیت را با امنیت ، فهرست یا معیار دیگر مقایسه می کند. قدرت نسبی را می توان بخشی از سیستم سرمایه گذاری ارزش در نظر گرفت. قدرت نسبی با نسبت نشان داده شده است. این با تقسیم امنیت پایه بر اساس امنیت ، شاخص یا معیار که برای مقایسه مورد استفاده قرار می گیرد ، حاصل می شود. اگر شاخص معیار مانند BSE Sensex برای مقایسه استفاده شود ، باید قیمت فعلی امنیت را با سطح Sensex تقسیم کنید. یکی دیگر از سهام همان بخش یا یک شاخص بخش نیز می تواند برای به دست آوردن قدرت نسبی مورد استفاده قرار گیرد. در مورد مقایسه قدرت نسبی بین همسالان ، مقایسه سهام هایی که دارای همبستگی تاریخی قوی هستند ، مهم است.

به عنوان مثال ، بگذارید در نظر بگیریم که دو سهام مخابراتی XYZ و ABC وجود دارد. می توان با تقسیم قیمت XYZ توسط ABC ، قدرت نسبی XYZ را بدست آورد. قیمت فعلی بازار XYZ 100 روپیه است ، در حالی که ABC 500 روپیه است. قدرت نسبی XYZ 0. 2 است.

ارزش ارزش فقط هنگامی که سطح تاریخی در نظر گرفته می شود ، به معنای آن است. فرض کنید ، قدرت نسبی تاریخی بین 0. 5 و 1 متغیر است ، سپس مشخص است که XYZ کم ارزش است. تنها راه افزایش شاخص قدرت نسبی برای افزایش به سطح تاریخی آن ، افزایش قیمت شمارنده (XYZ) یا کاهش قیمت مخرج (ABC) یا افزایش همزمان در عددی و کاهش در مخرج است. واد

شاخص قدرت نسبی

شاخص قدرت نسبی یا RSI ابزاری فنی است که در سرمایه گذاری حرکت می کند. RSI به عنوان یک نوسان ساز ارائه می شود ، که یک نمودار خط با دو افراط است. RSI دارای مقدار بین 0 تا 100 است که با در نظر گرفتن حرکات قیمت اخیر محاسبه می شود. مقدار RSI بیش از 70 سیگنال سهام موجود در قلمرو بیش از حد است و از این رو بیش از حد ارزش دارد ، در حالی که یک مقدار پایین تر از 30 سیگنال سهام موجود در قلمرو بیش از حد است و بنابراین کم ارزش است. برای انجام اقدامات بر اساس RSI ، سرمایه گذاران باید برای تأیید روند غالب ، شاخص دیگری را در نظر بگیرند.

تفاوت در محاسبات

مقایسه قدرت نسبی می تواند به سادگی با تقسیم قیمت امنیت پایه با ارزش شاخص مرجع یا امنیت انجام شود. به عنوان مثال ، فرض کنید شما باید یک مقایسه نسبی قدرت ABC را با شاخص معیار BSE Sensex انجام دهید. فقط قیمت بازار فعلی ABC را با سطح فعلی معیار تقسیم کنید. اگر قیمت ABC 1000 روپیه و Sensex 30،000 باشد ، قدرت نسبی ABC 0. 033 خواهد بود.

تفاوت عمده بین قدرت نسبی و RSI روش محاسبه است. در حالی که استحکام نسبی را می توان به راحتی محاسبه کرد ، محاسبه شاخص مقاومت نسبی کمی پیچیده است. باید در یک محاسبه دو مرحله ای محاسبه شود.

مرحله RSI یک = 100 - [100/ 1+ متوسط افزایش/ میانگین از دست دادن]

به طور کلی ، مقدار 14 دوره برای محاسبه RSI اولیه استفاده می شود. پس از محاسبه داده ها از 14 فواصل ، می توان از سطح دوم فرمول RSI استفاده کرد.

مرحله RSI دو = 100 - [100/1+(AVG قبلی افزایش *13+افزایش فعلی)/ (ضرر قبلی *13+ضرر فعلی)]

این فرمول مقدار RSI را ارائه می دهد ، که به طور کلی زیر نمودار قیمت سهام ترسیم شده است. فرمول دوم نتیجه را صاف می کند و از این رو مقدار فقط در طی روندهای قوی نزدیک به 0 یا 100 خواهد بود.

ابزار هر دو شاخص عامل دیگری در قدرت نسبی در مقابل RSI است. RSI یک نشانگر حرکت است که می گوید امنیت بیش از حد یا بیش از حد است. به عنوان مثال ، هنگامی که RSI در قلمرو Oversold قرار دارد و کمترین حد بیشتری را تشکیل می دهد که با قیمت پایین در قیمت سهام مطابقت دارد ، سیگنال واگرایی صعودی است. در چنین شرایطی می توان از هرگونه وقفه بالاتر از خط Oversold استفاده کرد تا یک موقعیت طولانی داشته باشد.

در مورد قدرت نسبی ، باید ارزش تاریخی را برای اقدام انجام داد. اگر نسبت استحکام نسبی از ارزش تاریخی پایین تر باشد ، سرمایه گذاران می توانند در امنیت پایه و موقعیت کوتاه در امنیت مقایسه ای موقعیت طولانی داشته باشند.

درک مفهوم قدرت نسبی

بر خلاف سرمایه گذاری ارزش ، جایی که هدف خرید کم و فروش بالا و فروش زیاد است و سرمایه گذاری نسبی با هدف خرید بالا و فروش حتی بالاتر است. در نتیجه ، سرمایه گذاران قدرت نسبی بر این باورند که روند فعلی بازار به اندازه کافی طولانی خواهد ماند تا بتوانند سود کسب کنند. هرگونه وارونگی ناگهانی از این روند عواقب قابل توجهی خواهد داشت.

سرمایه گذاران قدرت نسبی با نگاه کردن به یک معیار ، مانند Sensex 30 ، برای کشف گزینه های بالقوه سرمایه گذاری شروع می کنند. آنها سپس بررسی می کنند که شرکت های موجود در آن بازار از همتایان خود بهتر عمل کرده اند ، چه با افزایش سریعتر یا کاهش کندتر از رقبای خود.

از آنجا که سرمایه گذاری نسبی بر این فرضیه مبتنی بر این فرض است که روندهای فعلی در آینده ادامه خواهد یافت ، در دوره های ثبات و حداقل تغییر بهتر عمل می کند. از طرف دیگر ، هرج و مرج می تواند برای سرمایه گذاران قدرت نسبی مضر باشد زیرا می تواند منجر به وارونگی ناگهانی الگوهای سرمایه گذاری مانند بحران مالی 2007-2008 شود. روانشناسی سرمایه گذار می تواند در این شرایط تغییر کند ، و اکنون از عزیزان سرمایه گذاری دیروز اجتناب می شود.

اگرچه سرمایه گذاری حرکت بیشتر با شرکت های انفرادی مرتبط است ، اما می توان از آن برای سرمایه گذاری در کل بازارها یا بخش های صنعتی از طریق صندوق های شاخص و صندوق های معامله شده (ETF) استفاده کرد. به همین ترتیب ، می توان از امانت های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای ایجاد شرط بندی نسبی در سایر کلاس های دارایی مانند املاک و مستغلات استفاده کرد. معاملات آینده ، گزینه ها و سایر محصولات مشتق نمونه هایی از ابزارهای عجیب و غریب تر هستند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

نتیجه

تفاوت بین قدرت نسبی و RSI اساساً تفاوت چشم انداز است. قدرت نسبی در مورد ارزش سهام در مقایسه با سهام دیگر ، شاخص یا معیار می گوید ، در حالی که RSI در مورد عملکرد یک سهام در مقایسه با عملکرد اخیر همان سهام می گوید.

حساب DEMAT رایگان را باز کنید!

از کارگزاری صفر در تحویل سهام لذت ببرید

به مشتریان 1 CR+ ما بپیوندید

مقالات مرتبط

از کارگزاری صفر در تحویل سهام لذت ببرید

از کارگزاری صفر در تحویل سهام لذت ببرید

لینک را برای بارگیری برنامه دریافت کنید

شرکت ما از نظر مشتریان فعال در NSE از سال های 2018-19 یکی از بزرگترین خانه بروکینگ خرده فروشی کامل در هند از نظر مشتریان فعال در NSE است. ما یک شرکت خدمات مالی با عنوان فناوری هستیم که خدمات کارگزار و مشاوره ای ، بودجه حاشیه ، وام علیه سهام را ارائه می دهد. بیشتر بدانید

کارگزاران سهام می توانند اوراق بهادار را به عنوان حاشیه مشتری فقط از طریق تعهد در سیستم سپرده گذاری W. E. F. بپذیرند. 1 سپتامبر 2020.

  • شماره تلفن همراه و شناسه ایمیل خود را با کارگزار سهام/واریز سهام خود به روز کنید و OTP را مستقیماً از سپرده گذاری در شناسه ایمیل و/یا شماره تلفن همراه خود دریافت کنید تا تعهد ایجاد کنید.
  • 20 ٪ یا "var + elm" را بپردازید که هر کدام بالاتر از حاشیه پیش فرض ارزش معامله برای تجارت در بخش بازار نقدی باشد.
  • سرمایه گذاران ممکن است لطفاً به سؤالات متداول مبادله (سؤالات متداول) صادر شده به صورت دایره ای مرجع NSE/INSP/45191 مورخ 31 ژوئیه 2020 و NSE/Insp/45534 مورخ 31 آگوست 2020 و سایر دستورالعمل های صادر شده از هر از گاهی در این رابطه مراجعه کنند.
  • اوراق بهادار/MF/اوراق قرضه خود را در صورتحساب حساب تلفیقی صادر شده توسط NSDL/CDSL هر ماه بررسی کنید.< SPAN> سرمایه گذاران ممکن است لطفاً به سؤالات متداول مبادله (متداول) صادر شده از مرجع دایره ای NSE/insp/45191 مورخ 31 ژوئیه 2020 و NSE/insp/45534 مورخ 31 آگوست 2020 و سایر دستورالعمل های صادر شده از زمان به موقع مراجعه کنند. این نظر

اوراق بهادار/MF/اوراق قرضه خود را در بیانیه حساب تلفیقی صادر شده توسط NSDL/CDSL هر ماه بررسی کنید. سرمایه گذاران ممکن است لطفاً به سؤالات متداول مبادله (متداول) مراجعه کنید (متداول) صادر شده به صورت دایره ای NSE/INSP/45191 مورخ 31 ژوئیه 2020 و NSE/NSE/NSE/NSE/NSE/NSE/NSE/NSE/45191Insp/45534 مورخ 31 آگوست 2020 و سایر دستورالعمل های صادر شده هر از گاهی در این رابطه.

اوراق بهادار/MF/اوراق قرضه خود را در صورتحساب حساب تلفیقی صادر شده توسط NSDL/CDSL هر ماه بررسی کنید.

"از معاملات غیرمجاز در حساب معاملات/DEMAT خود جلوگیری کنید. شماره های تلفن همراه/شناسه ایمیل خود را با کارگزاران سهام/شرکت کننده سپرده گذاری خود به روز کنید. هشدارها/اطلاعات مربوط به معامله خود را دریافت کنید/کلیه بدهی ها و سایر معاملات مهم در حساب تجارت/DEMAT مستقیماً از مبادله/CDSL در پایان روز. به نفع سرمایه گذاران صادر شده است. ""KYC یک بار تمرین است در حالی که در بازارهای اوراق بهادار انجام می شود - پس از انجام KYC از طریق واسطه ثبت شده SEBI (کارگزار ، DP ، صندوق متقابل و غیره) ، هنگام نزدیک شدن به یک واسطه دیگر ، دیگر نیازی به انجام همان فرآیند ندارید.""نیازی به صدور چک توسط سرمایه گذاران در هنگام عضویت در IPO نیست. فقط شماره حساب بانکی را بنویسید و فرم درخواست را وارد کنید تا در صورت تخصیص ، به بانک خود اجازه پرداخت پرداخت را وارد کنید. هیچ نگرانی برای بازپرداخت به عنوان پول در حساب سرمایه گذار باقی مانده است.""ما می دانیم که برخی از مشاوران سرمایه گذاری ممکن است به اعضای عمومی از جمله مشتریان ما نزدیک شوند ، نمایندگی از این که آنها شرکای ما هستند ، یا نشان می دهد که مشاوره سرمایه گذاری آنها بر اساس تحقیقات ما است. لطفاً توجه داشته باشید که ما هیچ شخص ثالثی را برای ارائه هر یک از آنها درگیر نکرده ایمخدمات مشاوره سرمایه گذاری از طرف ما. ما گزارش های تحقیق یا داده های شخصی یا مالی مشتریان خود را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذاریم و هیچ شخصی را مجاز به نمایندگی از ما به هر روشی نداده ایم. اشخاصی که بر اساس چنین توصیه هایی سرمایه گذاری می کنندتمام یا بخشی از سرمایه گذاری های خود را به همراه هزینه ای که به چنین افراد بی پروا پرداخت می شود ، از دست دهید. لطفاً در مورد هر تماس تلفنی که ممکن است از افراد نماینده برای چنین مشاوران سرمایه گذاری دریافت کنید ، محتاط باشید. از طریق پیوندهای پست الکترونیکی ، WhatsApp یا پیام کوتاه پرداخت نکنید. لطفاً اطلاعات شخصی یا مالی خود را با هیچ شخص بدون Verificat مناسب به اشتراک نگذاریدیونهمیشه از طریق یک کارگزار ثبت نام شده تجارت کنید. "" "" "با علاقه عمومی توسط Angel One Limited (که قبلاً با عنوان Angel Broking Limited شناخته می شد) صادر می شود ، و دارای دفتر ثبت شده خود در 601 ، طبقه ششم ، ستاره Ackruti ، Central Road ، Midc ، Andheri East ، Mumbai - 400093، تلفن: +91 22 4000 3600 ، نمابر: + 91 22 2835 8811. "

حساب DEMAT رایگان را باز کنید!

از کارگزاری صفر در تحویل سهام لذت ببرید

به مشتریان 1 CR+ ما بپیوندید

از کارگزاری صفر در تحویل سهام لذت ببرید

به مشتریان 1 CR+ ما بپیوندید

از تحویل سهام رایگان برای طول عمر لذت ببرید

100 ٪ رایگان* Demat & Trading A/C اکنون!

حداقل هزینه کارگزاری

₹ 0 کارگزاری در سرمایه گذاری های سهام و 0 ₹ ₹ AMC برای سال اول.

با ARQ Prime ، یک موتور سرمایه گذاری مبتنی بر قانون تصمیمات هوشمندانه بگیرید

تجارت یا سرمایه گذاری در هر نقطه ، در هر زمان با برنامه یا سیستم عامل های وب ما

سفر سرمایه گذاری خود را با ما ، سریعترین شرکت FinTech در حال رشد هند

"از معاملات غیرمجاز در حساب معاملات/DEMAT خود جلوگیری کنید. شماره های تلفن همراه/شناسه ایمیل خود را با کارگزاران سهام/شرکت کننده سپرده گذاری خود به روز کنید. هشدارها/اطلاعات مربوط به معامله خود را دریافت کنید/کلیه بدهی ها و سایر معاملات مهم در حساب تجارت/DEMAT مستقیماً از مبادله/CDSL در پایان روز. به نفع سرمایه گذاران صادر شده است. ""KYC یک بار تمرین است در حالی که در بازارهای اوراق بهادار انجام می شود - پس از انجام KYC از طریق واسطه ثبت شده SEBI (کارگزار ، DP ، صندوق متقابل و غیره) ، هنگام نزدیک شدن به یک واسطه دیگر ، دیگر نیازی به انجام همان فرآیند ندارید.""نیازی به صدور چک توسط سرمایه گذاران در هنگام عضویت در IPO نیست. فقط شماره حساب بانکی را بنویسید و فرم درخواست را وارد کنید تا در صورت تخصیص ، به بانک خود اجازه پرداخت پرداخت را وارد کنید. هیچ نگرانی برای بازپرداخت به عنوان پول در حساب سرمایه گذار باقی مانده است.""ما می دانیم که برخی از مشاوران سرمایه گذاری ممکن است به اعضای عمومی از جمله مشتریان ما نزدیک شوند ، نمایندگی از این که آنها شرکای ما هستند ، یا نشان می دهد که مشاوره سرمایه گذاری آنها بر اساس تحقیقات ما است. لطفاً توجه داشته باشید که ما هیچ شخص ثالثی را برای ارائه هر یک از آنها درگیر نکرده ایمخدمات مشاوره سرمایه گذاری از طرف ما. ما گزارش های تحقیق یا داده های شخصی یا مالی مشتریان خود را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذاریم و هیچ شخصی را مجاز به نمایندگی از ما به هر روشی نداده ایم. اشخاصی که بر اساس چنین توصیه هایی سرمایه گذاری می کنندتمام یا بخشی از سرمایه گذاری های خود را به همراه هزینه ای که به چنین افراد بی پروا پرداخت می شود ، از دست دهید. لطفاً در مورد هر تماس تلفنی که ممکن است از افراد نماینده برای چنین مشاوران سرمایه گذاری دریافت کنید ، محتاط باشید. از طریق پیوندهای پست الکترونیکی ، WhatsApp یا پیام کوتاه پرداخت نکنید. لطفاً اطلاعات شخصی یا مالی خود را با هیچ شخص بدون Verificat مناسب به اشتراک نگذاریدیونهمیشه از طریق یک کارگزار ثبت نام شده تجارت کنید. "" "" "با علاقه عمومی توسط Angel One Limited (که قبلاً با عنوان Angel Broking Limited شناخته می شد) صادر می شود ، و دارای دفتر ثبت شده خود در 601 ، طبقه ششم ، ستاره Ackruti ، Central Road ، Midc ، Andheri East ، Mumbai - 400093، تلفن: +91 22 4000 3600 ، نمابر: + 91 22 2835 8811. "

آیا از قبل حساب دارید؟وارد شدن

حق چاپ - کلیه حقوق محفوظ است




:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: